maandag 10 april 2017

SURINAME: 100 cent 2015 met sterren


SURINAME: 100 cent 2015 met sterren

Onlangs heb ik in Portugal een Surinaamse circulatiemunt uit het jaar 2015 gekocht. Het viel mij direct op dat met deze uitgave iets bijzonders aan de hand was. Er zijn op de keerzijde, binnen het ornament en tegen de buitenrand, drie kleine sterren te zien. Dit was een nieuw type in de sobere reeks van circulatiemunten. Dit nieuwe exemplaar had ik nog eerder gezien. Voor u heb ik onderstaande scan gemaakt en tevens de sterren uitvergroot voor het verkrijgen van de details.
Helaas heb ik uit Paramaribo nog geen relevante informatie mogen ontvangen maar ik vraag me wel af of dit een uitzondering is. Zo niet dan zou ik graag willen weten en welke verhoudingen deze zijn uitgegeven. Verder ben ik er benieuwd naar met welke achtergrond de drie sterren zijn aangebracht. Ook heb ik vernomen dat de sterren op de munt van 250 cent zijn aangebracht. Op de lagere waarden zijn geen sterren geplaatst. Helaas kan ik nog geen afbeeldingen tonen van de gehele reeks 1 cent t/m 250 cent.


Erik J. van Loon


Geen opmerkingen:

Een reactie posten